Yrityksen perustaminen Ruotsissa on yksinkertaista, sillä lakiasiaintiimimme huolehtii kaikista asiakirjoista jotta voit aloittaa liiketoiminnan nopeasti. Tukholman toimistomme tarjoaa laajan valikoiman yrityspalveluita Ruotsissa. Voimme tarjota sinulle avaimet käteen -ratkaisun kaikilla tarvittavilla yrityspalveluilla.
Yritys Ruotsiin
Yritys Ruotsiin – kokonainen ratkaisu
Miten tuemme yritystoimintasi aloittamista Ruotsissa
Uuden osakeyhtiön perustaminen, mukaan lukien uudet liiketoimintavalmiit yritykset
ALV, vero- ja ammattiliittorekisterit, mukaan lukien jatkuva kirjanpito ja raportointi
Rekisteröidyn toimiston osoite, rekisteröity edustaja ja paikallisen edustajan palvelu, pankkituki
Eniten aikaa ja kustannuksia säästävä tapa rekisteröidä yritys Ruotsissa on ostaa uusi pöytälaatikkoyhtiö, joka voidaan tehdä täysin etänä ilman, että pitäisi matkustaa Ruotsiin. Vaihtoehtoinen perustamisprosessi voi olla haaste ulkomaisille erilaisten vaatimusten vuoksi (esim. osakepääoma). Useimmiten ulkomailla asuvat välttävät byrokratiaa ostamalla uuden pöytälaatikkoyhtiön, sillä olemme jo huolehtineet kaikista vaatimuksista. Avustamme kuitenkin myös uusien yritysten kanssa sekä löytämään parhaan toimintatavan. Ruotsalaisen yrityksen perustamishinnat alkavat 1980 eurosta. Lisätietoja sekä konsultaation ja yksityiskohtaisen tarjouksen saat ottamalla meihin yhteyttä »
Yritys Ruotsissa
Autamme sinua aloittamaan Ruotsissa!
Meidän avulla on perustettu satoja yrityksiä Ruotsiin. Tarjoamme etäasettelua ilman käyntia paikan päällä, mikä on aika- ja kustannustehokkaampi ratkaisu. Hinnat yrityksen perustamiselle Ruotsiin ovat 1980 eurosta alkaen.
Hinnat alkaen 1 980 euroa
Etäkäyttöönotto 5–10 päivässä
Uusia yrityksiä saatavilla
Saatavilla yrityksiä, jolla on historia
Verorekisterihakemukset, F-skatt, ALV
Rajavastuuyhtiö Ruotsissa
Yleisin yritysmuoto Ruotsissa on osakeyhtiö (Aktiebolag tai AB ruotsiksi). Uudet osakeyhtiömme rekisteröidään kaupparekisteriin aktiivisella rekisteröintinumerolla ja ilman aiempaa toimintaa. Joissakin tapauksissa myös luomme uuden yrityksen räätälöidysti tilauksesi mukaan. Kaikilla ruotsalaisilla pöytälaatikkoyhtiöillä on puhtaan taseen täysi takuu ja kokonaisosakepääomaa 25 000 SEK (noin 2 500 euroa) rekisteröitynä. Lisäksi voit valita yrityksellesi parhaiten sopivan liikenimen.
Osakeyhtiön johtamiselle Ruotsissa liittyy tiettyjä asuinpaikkavaatimuksia, koska hallintoneuvoston jäsenille on rajoituksia Euroopan talousalueen ulkopuolella. Lisäksi on nimettävä paikallinen rekisteröity edustaja, jolla on ruotsalainen henkilötunnus, jos hallintoneuvostossa ei ole Ruotsin asukkaita. Voimme tarjota kaikki tarvittavat palvelut ja kehitämme projektiisi sopivan ratkaisun.
Ruotsalaisen yrityksen perustaminen voidaan toteuttaa toimistossamme Tukholmassa. Vaihtoehtoisesti olet myös tervetullut varaamaan tapaamisen Tukholman toimistossamme dokumentoinnin allekirjoittamista varten. Valmistelemme oikeudelliset asiakirjat kokonaisuudessaan ja lähetämme kaikki hakemukset puolestasi – tarvitsemme sinulta vain perustiedot asiakirjojen täyttämistä ja lähettämistä varten. Kun kaupparekisteri on käsitellyt kaikki muutokset, välitämme sinulle kaikki oikeudelliset asiakirjat. Kaupparekisterin tietokannan päivittäminen uusien hallituksen jäsenten ja yritystietojen mukaiseksi vie yleensä 5–10 työpäivää (käsittelyajat julkaistaan päivittäin rekisterin työkuormasta riippuen). Joidenkin verojen, kuten ALV:n ja verojenrekisteröinti (F-verotodistus), voi viedä vielä 2–4 viikkoa paikallishallinnon viranomaisten työmäärän mukaan.
Mitkä ovat vaiheet?
1. vaihe: Ota yhteyttä saadaksesi neuvoja
Kerro meille tavoitteistasi, niin ehdotamme sinulle parasta ratkaisua. Alustava konsultaatio ja yksityiskohtainen hintatarjous on maksuton.
2. vaihe: Me hoidamme kaiken
Keräämme sinulta tarvittavat tiedot, valmistelemme kaikki asiakirjat ja toimitamme ne sinulle vahvistusta varten. Tarjoamme täyden etäpalvelun.
3. vaihe: Aloita liiketoiminta Ruotsissa
Huolehdimme kaikista hakemuksista ja järjestämme tarvittavat yrityspalvelut. Ilmoitamme sinulle, kun prosessi on saatu päätökseen ja kun yrityksesi Ruotsissa on valmis liiketoimintaan.
Yrityspalvelut Ruotsissa
Tarjoamme Ruotsissa täyden valikoiman yrityspalveluja, joita ovat esimerkiksi yrityksen rekisteröinti, arvonlisävero- ja verorekisteröinnit, juridinen ja veroneuvonta, virtuaalitoimisto, kirjanpito ja palkanlaskenta, ammattiliittojen kanssa liittymiset, lisenssit ja pankkitilien avaamisen tuki. Sihteeripalvelut pyynnöstä.
Virtuaalitoimisto-palvelumme on joustava ratkaisu yrityksille, jotka eivät tarvitse fyysistä toimistoa Ruotsissa. Virallista osoitetta Tukholmassa käytetään kaupparekisteriin rekisteröitymiseen ja yrityksen hallinnollisena osoitteena postin vastaanottamiseen. Yrityksellesi lähetetyt postit välitetään sinulle sähköpostitse (skannattu kopio) tai tavallisella postilla pyynnöstä. Voimme myös perustaa yrityksellesi yksittäisiä paikallisia puhelin- ja faksinumeroita sekä paikallisen verkkotunnuksen domeenimajoituspalveluineen.
Kirjanpito-osastomme voi hoitaa kaiken ruotsalaisen yrityksen kirjanpidon sekä neuvoa rahoitus- ja verotuskysymyksissä. Kirjanpidon kuukausikustannukset määräytyvät yrityksen profiilin, esimerkiksi tapahtumien lukumäärän ja palkanlaskennan, mukaan. Voimme myös toimittaa alv-rekisteröintilomakkeen ja avustaa sen täyttämisessä. Tilinpäätös on toimitettava vuosittain, kun taas alv-ilmoitukset ja sosiaaliveroilmoitukset on toimitettava kuukausittain.
Työskentelemme useiden pankkien kanssa (esimerkiksi Swedbank) varmistaaksemme, että yrityksesi pankkitili Ruotsissa avautuu mahdollisimman nopeasti. Jotta tilin voi avata, hallituksen jäsenen on oltava tapaamisessa läsnä ensimmäisessä hakemusvaiheessa. Maksukortti ja verkkopankin turvatunnukset saadaan toisessa vaiheessa. Vaatimustenmukaisuutta käsittelevä tiimimme neuvoo parhaan pankin valinnassa yrityksellesi ja antaa tukea koko tilinavaamisprosessin ajan.
Jos kaikki hallituksen jäsenet asuvat Ruotsin ulkopuolella, yrityksellä on oltava Ruotsissa yhteyshenkilö, joka voi vastaanottaa kirjeenvaihtoa hallituksen kanssa yhtiön puolesta. Tämän edustajan (delgivningsbar-henkilö) on oltava rekisteröity Ruotsin väestörekisteriin paikallisella tunnuksella. Tiimimme jäsen voidaan nimittää täyttämään tämä lakisääteinen vaatimus.
Ruotsalaisen osakeyhtiön hallintoneuvoston jäsenen (styrelseledamot) ja varajäsenen (täydentävän) jäsenen on asuttava Euroopan unionissa (EU) tai Euroopan talousalueella (ETA). Puolet yhtiön hallituksen jäsenistä on myös asuttava EU / ETA: ssa, ja sama sääntö koskee varajäseniä. Huomaa, että vaatimukset koskevat asuinpaikkaa, ei kansalaisuutta. Jos et pysty täyttämään oleskeluvaatimuksia, sinun on haettava vapautusta. Voimme tukea vapautushakemuksesi valmistelussa, lähettämisessä ja käsittelyssä.
Pienet yritykset vapautetaan tilintarkastajan nimittämisvelvoitteesta. Tilintarkastaja on kuitenkin nimitettävä ja tilintarkastus vaaditaan, kun jokin seuraavista perusteista ylitetään kahden peräkkäisen vuoden ajan:
- Vuosittainen liikevaihto on vähintään 3 000 000 Ruotsin kruunua
- Taseen määrä on vähintään 1 500 000 Ruotsin kruunua.
- Tilikauden aikana on keskimäärin 3 työntekijää.
Verotuksen perusteet Ruotsissa
Alla listataan yritysverotuksen tärkeimmät kohdat Ruotsissa. Tarkempien verotukseen liittyvien kysymysten kohdalla ota meihin yhteyttä, jotta saat neuvoja maakohtaiselta veroasiantuntijaltamme.
Kiinteää 20,6 %:n perusverokantaa sovelletaan yritystoimijoiden kaikkiin tuloihin, kun taas maassa asuvat oikeushenkilöt ovat verovelvollisia maailmanlaajuisista tuloistaan, ellei sovelleta erityisiä verovapautuksia tai verosopimuksia. Toimijoita, jotka eivät asu maassa, verotetaan Ruotsista lähtöisin olevien tulojen osalta.
Ruotsi perii 30 %:n perusveron osingoista. Sovellettavien verosopimusten nojalla on kuitenkin mahdollisuus alennettuihin verokantoihin.
Ruotsin perusarvonlisäverokanta on 25 %, ja sitä sovelletaan kaikkiin tavaroihin ja palveluihin. Tiettyihin kohteisiin sovelletaan alennettuja 12 %:n ja 6 %:n verokantoja. 12 %:n verokanta koskee eräitä elintarvikkeita, hotellimajoituksia ja ravintoloita. 6 %:n alennettu verokanta koskee kotimaan liikennettä, kirjoja, aikakauslehtiä sekä kulttuuri- ja urheilutapahtumien pääsymaksuja. Terveydenhuoltoon, rahoituspalveluihin, koulutukseen ja kansainväliseen ja yhteisön sisäiseen matkustukseen sovelletaan verovapautusta. Ruotsissa tarvitaan aina ALV-tunnus kuluttajille myytäessä.
Työnantajan osuus yhteiskunnallisesta verosta on 20,70 % vuonna 1952 tai sen jälkeen syntyneiden työntekijöiden osalta ja 10,21 % vuosien 1938–1951 aikana syntyneiden työntekijöiden osalta. Ruotsissa ei ole määriteltyä minimipalkkaa, mutta palkat perustuvat työnantajien ja ammattiliittojen/työntekijöiden välisiin työehtosopimuksiin. Kaikki Ruotsin työntekijät kuuluvat näiden sopimusten piiriin.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Alla olemme sisällyttäneet usein kysyttyjä kysymyksiä yrityksen perustamisesta ja yrityspalveluista Ruotsissa ja asianmukaiset vastaukset.
Mitä asiakirjoja tarvitaan?
Jotta voidaan rekisteröidä ja käsitellä tilauksesi pyydämme teiltä passin skannauksen, kotiosoitteen (jossa esimerkki sähköpalvelun tms laskusta) ja yhteystiedot.
Kuinka kauan se vie?
Yrityksen asennuksen käsittely kaupallisessa rekisterissä kestää yleensä 5-10 työpäivää. Käsittelyajat julkaistaan päivittäin rekisterin työkuormasta riippuen. Täältä on mahdollista tarkistaa viimeisin tila: nykyiset käsittelyajat. Tietyt verorekisteröinnit, kuten arvonlisäveron rekisteröinti, voivat viedä vielä 2–4 viikkoa paikallishallinnon viranomaisten työtaakasta riippuen.
Pitääkö minun tulla Ruotsiin?
Yrityksen perustamismenettelyt voidaan suorittaa täysin etänä ja eikä vaati matkustamista Ruotsiin.
Miksi valita hyllyyritys?
Ajan- ja kustannustehokkain vaihtoehto uuden yrityksen perustamiselle alusta alkaen on hankkia hyllyyritys, mikä on Ruotsissa hyvin yleistä. Hyllyyrityksen etuna on, että liiketoiminta voi alkaa toimia heti ja että yrityksellä on jo rekisteröintinumero. Lisäksi olemme jo rekisteröineet osakepääoman maksun ennakolta, joten erillisiä siirtoja ei tarvita perustamisvaiheessa. Vasta ennen ensimmäisen tilikauden päättymistä uuden hallintoneuvoston on siirrettävä 25 000 SEK: n osakepääoma yrityksen pankkitilille vaatimustenmukaisuuden varmistamiseksi. Löydät myös hyödyllistä tietoa täältä: liiketoiminnan aloittaminen Ruotsissa.
Entä jos en ole kotoisin EU: sta?
Ruotsin kaupallisessa säännöstössä asetetaan vaatimus, että hallintoneuvoston jäsenellä ja yhdellä varajäsenellä on oltava Euroopan talousalueella asuvia henkilöitä. On mahdollista laillisesti ohittaa tämän vaatimuksen hakemalla vapautuksen rekisteristä. Olemme käsitellyt monia tällaisia onnistuneita poikkeushakemuksia osallistujille Aasiasta, Afrikasta, Sveitsistä ja Yhdysvalloista.
Paljonko se maksaa?
Uusien yhtiöiden perustamisen ja uusien hyllyyritysten hinnat alkavat 1980 eurosta. Projektisi lopullinen hinta riippuu tarvittavista lisäpalveluista, kuten paikallisen toimiston osoite, rekisteröidyn edustajan palvelu tai muut palvelut. Myös vuotuiset kustannukset riippuvat tilattuista palveluista. Tarjoamme mielellämme yksityiskohtaisen tarjouksen projektillesi.
Tarvitsenko rekisteröidyn toimipaikan osoitteen?
Paikallinen osoite on pakollinen jokaiselle ruotsalaiselle yritykselle, ja se ei yleensä voi olla asuinpaikkaosoite. Virallinen osoite näkyy kaupparekisterissä ja kirjeet yritykselle lähetetään tähän osoitteeseen. Tarjoamme palveluna virtuaalisen rekisteröidyn toimipaikan osoitteen ja välitämme skannattuina kopioina vastaanotetut postitukset sähköpostiisi.
Voinko valita yrityksen nimen?
Kyllä, voit valita yrityksen toiminimen. Se riippuu saatavuudesta rekisterissä. Rekisterille toimitetaan yleensä 3 toiminimivaihtoehtoa, ja rekisteri antaa lopullisen vahvistuksen yhdestä. Voit tarkistaa nimen saatavuuden: Bolagsverket tai Allabolag.se
Kuinka voin avata pankkitilin?
Ruotsissa on paljon kansainvälisistä ja paikallisista pankeista, ja pankkijärjestelmät ovat edistyneitä, mutta pankkitilin avaaminen voi olla haastavaa ja vie aikaa. Pankkitiliä ei ole mahdollista avata välityspalvelulla tai valtakirjalla, pankkitapaaminen vaaditaan. Nopean käynnistyksen ratkaisuna on kuitenkin mahdollista avata myös fintech-pankki Euroopan unionissa, joka voidaan tehdä verkossa ilman vierailua ja jatkaa avaamista myöhemmin paikallisen perinteisen pankin kanssa Ruotsissa.
Entä raportointivaatimukset?
Koosta riippumatta, ruotsalaisen osakeyhtiö on jätettävä tilinpäätöksensä kaupparekisteri kerran vuodessa. Pienet yritykset on vapautettu vaatimuksesta nimittää tilintarkastajan. Alv-ilmoitukset ja sosiaaliveroilmoitukset on toimitettava neljännesvuosittain. Kirjanpitoosastamme voi hoitaa kaikki raportointivaatimukset puolestasi.
Kuinka rekisteröityä arvonlisäveroon?
Tuemme ALV-rekisteröinnin ja kaikkien muiden tarvittavien verorekisterien valmistelua ja jättämistä puolestasi.
Kuinka aloitan?
Ensimmäisessä vaiheessa ilmoita meille yrityksesi perustamisen tavoitteista Ruotsissa. Toisessa vaiheessa ehdotamme parasta ratkaisua askel askeleelta yleisnäkymällä ja yksityiskohtaisella hinnalla yrityksen perustamiseen Ruotsissa. Kolmannessa vaiheessa huolehdimme kaikista juridisista asiakirjoista ja sovelluksista.
Oletko kiinnostunut aloittamaan liiketoiminnan Ruotsissa?
Yrityksen perustamista koskeviin kysymyksiin Ruotsissa vastataan nopeasti ottamalla meihin yhteyttä alla olevan yhteyslomakkeen kautta. Jos haluat saada nopean yleiskatsauksen projektisi menettelytavoista ja hinnoittelusta, pyydämme lähettämään alustavia tietoja esimerkiksi siitä, kuinka monta osallistujaa tulee olemaan yrityksen rakenteessa ja minkä maan edustajia heillä on. Maajohtajamme vastaa pian asiaan liittyvien lisätietojen avulla, mukaan lukien yksityiskohtaiset menettelytavat, ajoitus ja hinnoittelua koskevat erittelyt.
Yhteystiedot
Toimistomme Ruotsissa sijaitsee Tukholman keskustassa. Ota yhteyttä pääkonttorimme puhelimitse tai sähköpostitse, niin järjestmme sinulle yhteydesi Ruotsin maajohtajamme kanssa.
Soita pääkonttorillemme +358.923.165.500
Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@maxcorp.fi